Club Arnage
November 26, 2024, 04:28:08 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: … welcome to the Club Arnage Le Mans forum …
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: Robbo and Jan Lammers  (Read 9560 times)
Bartus
CA Veteran
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 49


The cars, the action and the chicks:speedpics(.nl)


View Profile WWW
« on: March 02, 2004, 12:57:46 pm »

What's the link? None what so over but I have to thank Robbo for the gorgeous t-shirt and recently I did an interview with Jan Lammers that you can read on http://www.verstappen.nl/NL/item41/bglemans2004.html if you're Dutch. You can read it in english on www.racingforholland.nl within soon because I was told it will be translated...

Bartus(who was very much impressed by the determination and professionalism of Jan)
Logged

veni bibi vomui
rcutler
Guest
« Reply #1 on: March 02, 2004, 01:18:07 pm »

What's the link? None what so over but I have to thank Robbo for the gorgeous t-shirt and recently I did an interview with Jan Lammers that you can read on http://www.verstappen.nl/NL/item41/bglemans2004.html if you're Dutch. You can read it in english on www.racingforholland.nl within soon because I was told it will be translated...

Bartus(who was very much impressed by the determination and professionalism of Jan)

If you can post it on the forum then I will have a go at picking out the best bits. The website is firewalled out Cry
Logged
Nordic
CA Veteran
Club Arnage God
******
Offline Offline

Posts: 2441


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 02, 2004, 01:28:02 pm »

Autosport voor gevorderden: Racing for Holland


In deze roerige tijden gingen Marc van Beelen en ondergetekende op bezoek bij Jan Lammers om met hem te praten over Le Mans, Racing for Holland, geld, coureurs, ambities en in het bijzonder over de toekomst van zijn team. Elk jaar reizen er ongeveer 250.000 autosportfans naar het 13,6 kilometer lange circuit waar Jan Lammers in 1988 overall winnaar werd en vorig jaar Peter Kox nog met zijn Ferrari de GTS klasse wist te winnen. De 24 uur van Le Mans is het ultieme autosportevenement waar bezoekers van zeer nabij voor normale prijzen(kaartje voor drie dagen kost ca. 55 Euro) kennis kunnen maken met autosport zoals het bedoeld is. Alle bochten zijn toegankelijk met hetzelfde kaartje en nergens zie je meer indrukwekkende auto's op, maar ook naast de baan.



Jan op Le Mans aan het stuur van Neerlands hoop in bange autosportdagen


Jan Lammers en autosport zijn nauwer aan elkaar verbonden dan voetbal en gras. Het is een genoegen om hem te horen praten over de uitdagingen van een coureur. Met een twinkeling in de ogen verhaalt hij over zijn eeuwige strijd met de Gerlach-bocht en zijn ambitie om daar ooit volgas door heen te kunnen, maar als vertelt hij over zijn overwinningen in de autosport, over de manier waarop hij nu al een aantal jaren met een sluitende begroting met zijn eigen team aan Le Mans en het FIA kampioenschap weet deel te nemen lijkt hij net zo trots op de behaalde resultaten als op het feit dat hij ook de facturen die zo onlosmakelijk aan de racerij verbonden zijn elke keer weer weet te betalen, en dat terwijl zijn kantoor zo vol staat met allerlei trofeeën dat hij een sportprijzengroothandel lijkt te bestieren.



Voor eind 2007 zouden deze prijzen nog gezelschap moeten krijgen van de ultieme droom van Jan


Als het zwart/witte blokjes concept van de Racing for Holland auto´s ter sprake komt geeft Jan aan dat dit wellicht zijn langste tijd gehad heeft. Enthousiast vertelt hij over de vele bedrijven die hem sponsoren en verhaalt hij over de onderlinge contacten tussen de sponsors en de deals die daardoor tot stand gekomen zijn. Dit jaar zijn de blokken groter dan voorgaande jaren en een groot deel is al verkocht. Ondanks de wat moeilijkere economische situatie loopt het sponsor/concept beter dan ooit maar Jan geeft lachend aan dat er zeker nog plek is voor nieuwe enthousiastelingen die zich met Racing for Holland willen verbinden. Toch denkt Jan dat hij in de nabije toekomst ook met een aantal grotere sponsornamen kan en moet gaan rijden om de strijd met de fabrieksteams aan te gaan. Op het moment dat het woord fabrieksteam valt geeft hij zelf echter aan dat ook Racing for Holland wellicht die kant op gaat. Op dit moment combineert het team een aantal componenten zoals het chassis, de versnellingsbak, de motor en de banden tot één geheel maar in de toekomst is niet uit te sluiten dat Jan zijn diensten aan gaat bieden om een grote auto/fabrikant aan een overwinning in de race der races te helpen.



Sponsor krijgen moeilijk? Het plakken wel in ieder geval


Gevraagd naar zijn doelen met Racing voor Holland op de middellange termijn vertelt hij dat het zijn ambitie is om voor 2007 nog een keer Le mans te winnen met zijn team en dat zou betekenen dat er bijna 20 jaar zit tussen zijn eerste overwinning en zijn tweede overwinning. Jan is duidelijk een man van de lange adem want hij is ook de enige coureur ter wereld die meer dan tien jaar had zitten tussen twee opeenvolgende F1-races. Enthousiast vertelt hij over de voorbereidingen op de zwaarste autorace ter wereld waarin hij met een budget van 3,2 miljoen Euro de strijd aan gaat met teams uit het Volkswagen concern dat jaarlijks 70 miljoen euro in het Le Mans project investeert. De Dome-Judd van Racing for Holland bleek tijdens de kwalificaties de afgelopen jaren nauwelijks onder te doen voor de Audi's en de Bentley's maar gedurende de race konden de auto uit de kever-dynastie toch steeds aan het langste eind trekken. De budgetverhoudignen liggen dus ook in het sportscar-racen ver uit elkaar maar toch bleek Jan in staat om de strijd aan te gaan en hier en daar een Audi of Bentley achter zich te houden. Dit jaar gaat het team steun krijgen van de nieuwe bandenleverancier Dunlop die een deel van het verschil moet maken met de Audi´s die ook dit jaar weer op het franse Michelin rubber staan en daarnaast hoopt Jan een voordeel te hebben van de aërodynamische reglementswijzigingen op Le Mans.



Werk in uitvoering...de auto voor 2004 krijgt vorm en kleur


Zoals een echte teambaas betaamt, vertelt Jan over zijn afwegingen tussen verschillende coureurs die zijn twee, of dit jaar wellicht zelfs drie, auto's moeten vullen. Elk jaar weer moet de snelheid en het budget dat een coureur in zich verenigt worden afgewogen. De snelste coureur is niet altijd de financieel interessantste en dat brengt het gesprek op de perikelen rond Jos Verstappen. Tijdens het gesprek was nog niet bekend dat Pantano de voorkeur kreeg boven Jos maar Jan neemt het niet alleen voor Huub Rothengatter maar ook voor Michel Perridon op. Hij stelt dat beiden op hun eigen terrein enorm belangrijk zijn en zijn geweest voor Jos Verstappen en trekt een parallel met z´n eigen F1 carrière door te stellen dat het te makkelijk is om alles wat misgaat op iemand anders af te schuiven. In de optiek van Jan is elke rijder verantwoordelijk voor z´n eigen succes:"Als je goed bent dan kom je er en als dat niet lukt dan heb je ergens tekort geschoten, zo is dat nu eenmaal, in mijn optiek"de lading bagger die op dit moment over een aantal betrokkenen wordt uitgestort is eerder besmeurend voor degenen die dat doen dan voor de betrokkenen. Ook stelt Jan dat het voor zowel hem als Jos wellicht interessant en leuk zou zijn als het in de (nabije) toekomst tot een samenwerking tussen de heren komt....



De naam Verstappen op de Dome....voorlopig als sponsor


Gevraagd naar zijn gevoel over de erkenning die Jan binnen en buiten Nederland krijgt voor zijn prestaties op de baan en als teambaas duikt onmiddellijk de nuchterheid weer op. Relativerend stelt hij dat het rijden van een auto op Le Mans hem steeds minder moeite kost en de quote: `Het bedienen van de lichtschakelaar en ruitensproeier is zwaarder dan het op en terug schakelen` geeft het grote relativeringsvermogen van de man aan. Vorig jaar wist Jan ook op Radio Le Mans te scoren door de quote: "We hebben drie doelen, de nacht halen, de ochtend halen en dan de streep halen" Toch is Jan Lammers al 47 jaar en is hij dus al een senior in de autosport, hoewel hij tijdens de 24 uur van Daytona onlangs nog de bijna 70-jarige Paul Newman op de deelnemers lijst stond. De "prestaties" van laatst genoemde maakten echter veel minder indruk dan zijn naam en op de vraag hoe lang Jan zelf nog denkt het kopmanschap in zijn eigen auto's te kunnen vervullen glimlacht hij en zegt: "Op het moment dat er iemand instapt die zomaar twee seconden per rondje sneller is dan ikzelf weet ik hoe laat het is. Dan zal ik me dus alleen maar met het managen van Racing for Holland gaan bezig houden. Dit lijkt me ook verschrikkelijk leuk want we hebben fantastische jongens die de harde kwalitatieve kern van Racing for Holland bepalen, allemaal mooie echte mensen, daar ben ik trotser op dan welke prestatie dan ook van mezelf in een racewagen."



Jan praat veel, graag en bovenal enthousiast over zijn autosport-passie


En dan nog een stukje op persoonlijke titel van ondergetekende. Le Mans is voor mij 24 uur(of eigenlijk drie dagen) spektakel zowel op als naast de baan, het is levende racehistorie met een uiterst kleurrijk en imposant deelnemersveld en het lijkt in niets op het bezoek aan een F1 GP waar het vermaak op de baan beperkt blijft tot hier en daar een trainingssessie met als apotheose 1,5uur kijken naar 20 auto's die als een glimmende high/speed ratelslang in vrijwel ongewijzigde formatie naar de streep schieten. Le Mans is emotie, deelnemen aan Le Mans is een dag lang vechten tegen jezelf, de slaap en tegen 80 andere deelnemers. F1 Grand Prix zijn mooie evenementen maar bieden fast food, waarbij ik persoonlijk Le Mans met een goede 5 gangen maaltijd voorzien van alle toeters en bellen zou willen vergelijken….en wat zou er nou mooier zijn dan vele duizenden Nederlandse race/fans die dit jaar op Le Mans het team dat de naam van ons land draagt te ondersteunen….



De pitstraat van Le Mans....ook voor het publiek toegankelijk


Tot ziens in juni!

Bartus(die enthousiast geworden lezers door kan verwijzen naar de website van Racing for Holland www.racingforholland.nl alwaar meer informatie over de missie van Jan te vinden is en binnenkort ook een FAQ over Le Mans zal verschijnen)

 
Bartus G




Thanks Brutus
Nordic who must learn Dutch
Logged

Some people will tell you that slow is good - and it may be, on some days - but I am here to tell you that fast is better.
H S Thompson 1937 - 2005
hgb
CA Veteran
Club Arnage God
******
Offline Offline

Posts: 1456


You don't win Le Mans - you outlast it.


View Profile
« Reply #3 on: March 02, 2004, 01:50:34 pm »

He had one of the Domes at the Race Rally fair in Maastricht early this year. However, the master himself wasn't present.
Logged

I don't care - I'm a racing driver and I'm here to win, not to finish third.
rcutler
Guest
« Reply #4 on: March 02, 2004, 02:23:46 pm »

Autosport for claimed: Racing for Holland

In these turbulent times went Marc of Beelen and signed on visit with Jan Lammers with him to talk over Loan Men, Racing for Holland, money, coureurs, ambitions and in it particularly the future from now of its team.  Each year there approximately 250,000 car sport fans travel became to the 13.6 kilometers long circuit true Jan Lammers in 1988 overalls winner and last year Godfather Kox yet with its Ferrari the GTS class know to win.  The 24 hour of Loan Men is the ultimate car sport event true visitors of sore near furrow normal prices (ticket for three days costs ca.  55 Euros) knowledge can make with car sport as the meant is.  All curves are accessible with the same ticket and nowhere you see more impressive cars on, but also next to the job.  



Jan on Loan Men at the steering wheel of eddy country hope in fearful car sport day

Jan Lammers and car sport its narrower at each other connected then football and grass.  It is to be heard talk a pleasure him over the challenges of a coureur.  With a twinkeling in the eyes tells he over its eternal fight with the Gerlach-curve and its ambition that ever volgas through away to can, but as tells he over its victories in the car sport, over the manner on which he now all a number of years with a closing budget with its own team at Loan Men and the FIA championship know part to take appears he just so,The achieved result as on the fact that he also the invoices that so inextricable at the racerij connected its each time again knowledge to pay, and that while its office so full state with all sorts of trofeeën that he a sport price wholesale business appears to govern.  



For end 2007 these yet companies praise ought to get of the ultimate dream of Jan

If the black/white blocks draft of the Racing for Holland car´s to talk comes gives Jan at that this possibly its longest time had has.  Enthousiastically tells he over the many businesses that him sponsoren and tells he over the mutual contacts between the sponsors and the deals that therefore till position come are.  This year are the cram larger than previous years and a large part is already sold.  Despite the what more difficult economic situation walks the sponsor/draft better then ever but Jan gives laughing at that it certainly yet spot is for new enthousiastic yards that self with Racing for Holland want to connect.  Yet thinks Jan that he in the nabije future also with a number larger sponsornamen can and must go ride the fight with the factory teams on to go.  On the moment that the word factory team falls gives he self however at that also Racing for Holland possibly that side on goes.  On this moment combines the team a number of components as the chassis, the versnellingsbak, the motor and the ties until one whole only in the future is not from to close that Jan are services at will offer a large car/manufacturer at a victory in the race of the races to help., .  



Do Sponsor get difficult?  The sticking well in every case

Asked to its targets with Racing for Holland on the medium-length term tells he that it its ambition is for 2007 yet a time Borrow men to win with its team and that would mean that it almost 20 year sit between its first victory and its second victory.  Jan is clear a man of the long breath for he is also the only coureur in the world that more than ten year wanted to sit between two successive F1-races.  Enthousiastically tells he over the preparations on the heaviest car race in the world in which he with a budget of 3.2 million Euros the fight at goes with teams from the peoples vehicle group that annually 70 million Euros in the Loan Men project invests.  The Dumb-Judd of Racing for Holland during the qualifications the past years appeared could pull scarcely under to do for the Audi's and the Bentley's only during the race the car from the beetle-dynasty really always at the longest end.  The budgetverhoudignen are racing thus also in the sportscar-far from each other only really pale Jan in state the fight at to go and here and there an Audi or Bentley behind self to hold.  This year goes the team want to get of the new ties supplier Dunlop, that a part of the difference must make with the Audi´s, that also this year prevent on the french Michelin rubber stand and furthermore hopes Jan an advantage to have of the aërodynamische regulations changes on Loan Men.  



Work in uitvoering...de car for 2004 gets form and color

As a real team boss becomes, tells Jan over its assessments between different coureurs that its two, or this year possibly even three, cars must fill.  Each year again must the speed and the budget that a coureur in self weighed unites become.  The fastest coureur is not always the financial most interesting and that brings the conversation on the perikelen around Jos verse tip.  During the conversation was not yet known that Pantano the preference got above Jos only Jan takes it not only for Huub Rothengatter only also for Michel Perridon on.  He puts that both on their own grounds tremendously considerably are and have been been for Jos verse tip and pulls a parallel with z´n own F1 career through to let us assume that it too easily is everything goes wrong on someone else finished to slide.  In the point of view of Jan is each rijder responsible for z´n own success:" As you good are then come you it and as that do not succeeds then have your somewhere deficiency shot, as is that now that once, in my point of view" the cargo dredge that on this moment over a number concerned become poured out is earlier stained for those who that do then for the concerned., .  Also stilt Jan that the furrow as well him as Jos possibly interesting and nicely would be as it in the (nabije) future till a cooperation between the pin komt....  



The name verse tip on the Dome....voorlopig as sponsor

Asked to its feeling over the acknowledgement that Jan within and outside the Netherlands gets for its performances on the job and as team boss dives immediate the sobriety again on.  Putting into perspective puts he that the riding from a car on Loan Men him town less trouble costs and the quote: çHet serve of the light-switch and ruitensproeier is heavier than the on and back schakelenç gives the large putting into perspective fortune of the man on.  Last year Jan knew Borrow also on Radio Men to score through the quote: "We have three targets, the night get, the morning get and then the line get" Really is Jan Lammers for 47 year and is stood he thus all a senior in the car sport, although he during the 24 hour of Daytona recently yet the almost 70-birthday Paul Newman on the participants list.  The "performances" of last named made however much less impression then its name and on the question how long Jan self yet thinks the kopmanschap in its own cars can fulfill smiles he and says: "On the moment that there someone gets in that just two seconds per round faster am then i myself know I how let it is.  Then I want to go love me thus alone only with the managen Racing for Holland busy.  This resembles me also terrible amusing for we have fantastic boys, that the hard qualitative core of Racing for Holland fixed, all beautiful real men, that am I defy then which performance then also of myself in a race vehicle."  



Jan talk many, eager and above all enthousiastically over its car sport-passion

And then yet a stiff on personal title of signed.  Loan Men is for me 24 hour (or actual three days) spectacle as well on as next to the job, it is living race story with an utmost colorful and imposant participants field and it resembles in nothing the visit at a F1 GP which the amusement on the job limits remains till here and there a training session with as apotheose 1,5uur look at 20 cars that as a shining  Formations to the line shoot.  Loan Men is emotion, participate at Loan Men is a day long fight against yourself, the sleep and against 80 other participants.  F1 Put down gravel Prix its beautiful events only offer fast food, by which I personal Loan Men with a good 5 courses want to foresee of all horns and ring would want to compare…. and what there now weller would be then many thousand Dutch race/fans that this year on Loan Men the team that the name of our country carries to support….  



The seed tear of Loan Mans....ook for it public accessible

Good-bye in June!  

Bartus (that enthousiastic become readers through can refer to the website of Racing for Holland www. racingforholland. nl where more information over the mission of Jan to find is and shortly also a FAQ over Loan Men will appeared)

With the use of http://ets.freetranslation.com/ i am afraid my Dutch is good but there was too much text to bother trying.

Rick.

Logged
rcutler
Guest
« Reply #5 on: March 02, 2004, 02:29:30 pm »

I like the way it replaced Le Mans for Loan Mans.

Some people must borrow money eacy year looking at the size of their outfits so the Dutch might have it right.
Logged
pretzel
CA Veteran
Club Arnage God
******
Offline Offline

Posts: 1129

No Llamas here....


View Profile
« Reply #6 on: March 02, 2004, 02:29:50 pm »

Aaaah huh.  Now it makes sense?!?!?!?

I think it's probably more comprehensible in the original language, and I don't speak a word of Dutch.

Who is Marc of Beleen anyway?
Logged

A man's got to believe in something. I believe I'll have another drink - W.C. Fields
rcutler
Guest
« Reply #7 on: March 02, 2004, 02:33:10 pm »

Who is Marc of Beleen anyway?

He is a photographer http://www.alsys.nl/fotomarc/

Web searches are great arn't they Grin
Logged
Steve Pyro
Houx Annexe veteran
Administrator
Club Arnage Master
*******
Offline Offline

Posts: 6819


I see you Baby, shaking your Ass


View Profile WWW
« Reply #8 on: March 02, 2004, 02:46:08 pm »

Quote
The seed tear of Loan Mans....ook for it public accessible

Oh, the wonders of language  Huh

Did you use Babel Fish ?
Logged

Steve East Anglian cobras

rcutler
Guest
« Reply #9 on: March 02, 2004, 02:50:55 pm »

With the use of http://ets.freetranslation.com/ i am afraid my Dutch is good but there was too much text to bother trying.


Come on Wakey Wakey Steve I had put this at the bottom of the text!! Babel Fish doesn't do Dutch.
Logged
Steve Pyro
Houx Annexe veteran
Administrator
Club Arnage Master
*******
Offline Offline

Posts: 6819


I see you Baby, shaking your Ass


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 02, 2004, 03:17:42 pm »

Babel Fish doesn't do Dutch.

No, I was on about that thing you stick in your ear from the Hitch Hikers Guide to the Galaxy  Wink
Haven't you got one ??


[attachment deleted by admin]
Logged

Steve East Anglian cobras

Steve Pyro
Houx Annexe veteran
Administrator
Club Arnage Master
*******
Offline Offline

Posts: 6819


I see you Baby, shaking your Ass


View Profile WWW
« Reply #11 on: March 02, 2004, 03:20:15 pm »

Who is Marc of Beleen anyway?

Wasn't he in T-Rex ??

Logged

Steve East Anglian cobras

rcutler
Guest
« Reply #12 on: March 02, 2004, 03:21:34 pm »

Steve, What are you smoking and can I have some.
Logged
rcutler
Guest
« Reply #13 on: March 02, 2004, 03:33:34 pm »

Or did you have some of these for breakfast Grin

[attachment deleted by admin]
Logged
hgb
CA Veteran
Club Arnage God
******
Offline Offline

Posts: 1456


You don't win Le Mans - you outlast it.


View Profile
« Reply #14 on: March 02, 2004, 03:40:39 pm »

Jezz, that http://ets.freetranslation.com/ is crap, what a crap translation. This shows how wars are started. Isn't Marc Bolan long gone ?
Logged

I don't care - I'm a racing driver and I'm here to win, not to finish third.
Pages: [1] 2   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS!